نامساوی بل برای سیستم های اسپینی

پایان نامه
چکیده

ابتدا قضیه epr و پدیده درهم تنیدگی را معرفی می کنیم، سپس به بررسی همبستگی موجود میان ذرات در فواصل دور می پردازیم. در ادامه با استفاده از فرض های قضیه epr به معرفی چندین روش برای یافتن نامساوی های بل خواهیم پرداخت. سپس نشان می دهیم که برای چند مقدار اسپین که در حالت یکتائی قرار دارند، نامساوی بل نقض می شود و با پیشگویی های مکانیک کوآنتومی سازگار نیست. سرانجام، نامساوی بل را در مورد ترکیب های دیگری از اسپین های درست و غیر درست که در حالت یکتائی نیستند، بررسی نموده و مجدداً ناهماهنگی مکانیک کوآنتومی را با نامساوی های بل که از این حالت ها به دست می آیند، اثبات می-کنیم.

منابع مشابه

بهبودهایی از نامساوی های توابع محدب هندسی برای عملگرها

در این مقاله، تظریفی از تابع محدب هندسی ارائه که به کمک آن چندین نامساوی شناخته شده از توابع محدب هندسی بهبود داده شده‌ است. در پایان نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است. نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است.

متن کامل

بررسی نقض نامساوی بل با استفاده از نقطه های کوانتومی

در سال های اخیر کار های قابل توجه ای برای پردازش اطلاعات و محاسبات از طریق مکانیک کوانتومی صورت گرفته است. محاسبات کوانتومی مزیت های فراوانی نسبت به روش های سنتی دارد. محاسبات کوانتومی از پدیده ای به نام درهمتنیدگی بهره می برد.وقتی دو کیوبیت درهمتنیده باشند ویژگی های کوانتومی آن ها به هم متصل می شوند. با استفاده از درهمتنیدگی می توان محاسبات را به یکباره انجام داد. سیستم ها و فرضیه های فراوانی ...

15 صفحه اول

نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

متن کامل

نامساوی برنشتاین برای متغیرهای تصادفی وابسته

در این مقاله، نامساوی برنشتاین را برای متغیرهای تصادفی وابسته تعمیم می دهیم. سپس در رابطه با شرایط برقراری همگرایی کامل با استفاده از این نامساوی نتایج جالبی را به دست می آوریم. مثالهای متنوعی نیز در ادامه ارائه خواهیم کرد.

متن کامل

نامساوی پوپویچی برای توابع ماتریسی با توان منفی

در این مقاله، با استفاده از مقادیر ویژه ماتریس‌ها و نامساوی عددی پوپویچی، این نامساوی برای اثر ماتریس‌های مثبت بیان شده است. به علاوه، با در نظر گرفتن توابع ماتریسی با توان منفی، نامساوی‌های ماتریسی از نوع پوپویچی به دست آمده است. نتایج به دست آمده در این مقاله، معکوس نامساوی‌های ماتریسی شناخته شده هستند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023